Karcinom prostate najčešći je dijagnosticirani karcinom muškaraca u zapadnim zemljama svijeta, a po učestalosti drugi je uzrok smrtnosti muškaraca od karcinomskih bolesti. Vjerojatnost pojave oboljenja do 40 godine života iznosi 1:10 000, u razdoblju od 40 do 50 godine 1:100, a nakon 50 godine 1:10.

Iako se radi o vrlo kompleksnoj bolesti pravi uzroci nastanka bolesti nisu do kraja razjašnjeni. Brojne znanstvene studije upućuju da dob, genetska predispozicija, rasne razlike i okolišni čimbenici (pušenje, povećani unos masnoća, prehrana bogata kalorijama…) imaju važnu ulogu u pojavi oboljenja.

Simptomi bolesti:
U početnoj fazi karcinoma prostate pacijenti najčešće nemaju nikakvih simptoma. U naprednom stadiju bolesti dolazi do otežanog i učestalog mokrenja (osobito noću), bolova i pečenja prilikom mokrenja, krvi u urinu, te nemogućnosti održavanja normalnog mlaza urina. Kako bolest napreduje prisutna je i bol u kralježnici (osobito u donjem dijelu), zdjelici i kukovima, a kod nekih pacijenata primjetno je i mršavljenje.

Dijagnoza:
Prostata specifični antigen (PSA), biokemijski marker prostate, unaprijedio je mogućnost dijagnosticiranja i uspješnog liječenja u ranom stadiju bolesti te pridonio da se karcinom dijagnosticira i osobama koje nikad ne bi doznale da su bolesne, ali on je tek jedan od dijagnostičkih pokazatelja. Povišena vrijednost PSA opaža se u slučaju dobroćudnog uvećanja prostate, upalnih bolesti prostate ali i karcinoma prostate.
Uz utvrđivanje PSA i free PSA, digitorektalni pregled, ultrazvučni nalaz, sve veću važnost imaju i genetska testiranja u detektiranju razvoja karcinoma prostate.

Znanstvene studije otkrile su veliku povezanost relativno sličnih genetskih varijanti s ovom bolešću.
U više studija i više etničkih skupina pokazalo se da su različiti polimorfizmi značajno povezani s rizikom razvoja karcinoma prostate.

Genetski test procjene razvoja karcinoma prostate ocjenjuje genetički povezane rizike kod karcinoma prostate, ali i pravilnu upotrebu hormonalne terapije te izbjegavanje neželjenih efekata s obzirom da je 80 % karcinoma prostate ovisno o muškom spolnom hormonu. Svi polimorfizmi su pažljivo odabrani i odobreni od strane stručnog tima znanstvenika i liječnika na temelju najsuvremenijih znanstvenih dokaza.

Kome su namijenjena genetska testiranja?

Što osoba koja je obavila testiranje može očekivati od testa?
Nakon uzimanja uzorka krvi u okviru mjesec dana rezultati testiranja su gotovi.
Podaci dobiveni u razgovoru sa liječnikom predstavljaju profesionalnu tajnu kao i rezultati testiranja.

U razgovoru sa liječnikom-genetičarem, osoba dobiva stručno objašnjenje rezultata, upute za daljnje obavljanje i kontrole laboratorijskih i dijagnostičkih testova, smjernice za smanjenje rizika od oboljenja na osnovi promjena u stilu života, prehrani kao i suplementima koji mogu utjecati na genetsku aktivaciju i/ili supresiju.