Testiranje na Candidu albicans

Candida predstavlja vrlo raznolik rod gljivica kvasnica, koji obuhvaća stotine različitih vrsta, od kojih 20-ak može uzrokovati bolesti kod čovjeka, a među njima najčešće se nalazi Candida albicans. Candidu albicans kao dio fiziološke flore nalazimo na koži, sluznici vagine, te sluznicama gornjih dijelova dišnog i gastrointestinalnog sustava. Međutim zadnjih tridesetak godina učestalost oboljenja u čijoj podlozi se može nalaziti Candida albicans u sve većem je porastu.

Čimbenici koji pogoduju razvoju zdravstvenih problema uzrokovanih Candidom su:

• nepravilna prehrana: prehrana bogata rafiniranim šećerima, procesuiranom hranom i alkoholom
  • dugotrajna i učestala upotreba antibiotika (antibiotici “ubijaju” dobre probiotske bakterije u crijevima, čime se narušava crijevni mikrobiom i omogućava se porast Candide albicans)
  • korištenje kortikosteroida i imunosupresivnih lijekova
  • hormonalne promjene (učestale infekcije za vrijeme menstrualnog ciklusa te u trudnoći)
  • hormonska supstitucijska terapija za vrijeme menopauze također pogoduje razvoju Candide albicans
  • stres, posebno ako je dugotrajan, iscrpljuje imunološki sustav, a kao dodatni odgovor na stresne situacije normalna sekrecija probavnog sustava postaje kiselija, peristaktika se usporava, što ugrožava rast i razvoj dobrih probiotskih bakterija
  • postojanje kroničnih bolesti: šećerna bolesti, maligne bolesti…
  • sistemne gljivične infekcije značajne su kod imunokompromitiranih pacijenata (transplantirani pacijenti)

Split

Dugopolje

Zadar

Šibenik

021 688 888

Zagreb

Varaždin

01 2099 880

Rijeka

051 309 309

Narušavanjem ravnoteže fizioloških mehanizama, normalni stanovnik naše flore postaje uvjetno patogen i dolazi do pojave kliničkih simptoma koji mogu zahvatiti različite organske sustave:

– probavni sustav: nadutost, opstipacija i/ili proljevi, otežana probava hrane, loš zadah, krvarenja desni, metalni okus u ustima, zadržavanje vode u tijelu, problemi s održavanjem tjelesne težine, sindrom iritabilnog crijeva, svrbež analne regije

– resipratorni sustav: kronični kašalj, grlobolja, kronični rinitisi i sinusitisi, alergije

– kardiovaskularni sustav: varijacije krvnog tlaka, učestalo lupanje srca

– koštano-zglobni sustav:  kronični bolovi u zglobovima i/ili mišićima, artritis, atletsko stopalo

– ginekološko/urološki: učestali prostatitisi kod muškaraca ili cistitisi kod žena

– hormonalni poremećaji: hipotireoidizam, poremećaji menstrualnog ciklusa

– metabolički poremećaji: hipoglikemija, otežana resorpcija vitamina B skupine

– neurološko/psihički: depresija, anksioznost, slabo pamćenje i koncentracija, učestale glavobolje i migrene, napadaji panike, vrtoglavica

– koža: akne, psorijaza, ekcemi, dermatitisi, gljivične infekcije noktiju i kože, neugodnan miris tijela

– autizam i ADHD kod djece

Uočavajući da Candida predstavlja ozbiljan zdravstveni problem, te da se nalazi u podlozi brojnih zdravstvenih poremećaja koje bez obzira na ispravnu terapiju nismo u mogućnosti adekvatno liječiti,  poliklinika Analiza uvela je dijagnostičko specifičan i osjetljiv serološki test iz krvi, kojim se određuju tri tipa antitijela na Candidu albicans:

– IgM antitijela su prva antitijela koja se stvaraju nakon primarne izloženosti Candidi. Njihova uloga je aktivacija komplementa te ujedno pomažu fagocitnom sustavu da eliminira uzročnika. Pozitivna su kod primarnih, akutnih infekcija uzrokovanih Candidom albicans, premda se mogu pojaviti i kod reinfekcija (ponovna infekcija) iako njihova razina tada neće biti visoka kao kod akutne infekcije

– IgG antitijela nastaju kada se razina IgM antitijela smanji i pokazatelj su kronične (prošle infekcije). Mogu ostati trajno pozitivna kao znak preboljenja bolesti

– IgA antitijela nalaze se u mukoznim izlučevinama i važna su za lokalni imunitet sluznice. Iako predstavljaju samo 15-20% humanih imunoglobulina u serumu, smatra se da su visoke razine specifičnih serumskih IgA antitijela protiv Candide povezane s Candida infekcijama sluznica gastrointestinalnog, respiratornog i urogenitalnog sustava

Sumnjate na Candidu? Javite nam se na 021 688 888 ili 01 2099 880 za besplatne konzultacije već danas!

Candida albicans IgG
37.00 (278.78 kn)
Candida albicans IgM
37.00 (278.78 kn)
Candida albicans IgA
36.00 (271.24 kn)

Kontaktirajte nas za besplatne konzultacije.

Zagreb

Varaždin

01 2099 880

Rijeka

051 309 309

Split

Dugopolje

Šibenik

021 688 888

Kontaktirajte nas putem emaila.