Događa li vam se da se sve češće ne možete prisjetiti događaja iz prethodnoga dana? Promatrate li ponekad svoju rodbinu ili bliske prijatelje i nikako se ne možete sjetiti njihovih imena? Nalaze li se na raznim mjestima u vašem domu papirići koji služe kao podsjetnici? Osjećate li se često zbunjeno ili smeteno? Potvrdni odgovori na ova pitanja ukazuju na mogućnost nastanka Alzheimerove bolesti.

Simptomi Alzheimerove bolesti mogu u ranoj fazi nastanka biti vrlo suptilni dok se najčešće iskazuju kao gubitak memorije i otežano imenovanje svakodnevnih objekata koji nas okružuju. Ostali simptomi uključuju:

1. Postojan i čest gubitak memorije, osobito sjećanja na nedavna događanja
  2. Neodređenost u svakodnevnom govoru
  3. Vidljivi gubitak entuzijazma
  4. Zaboravljanje imena i nemogućnost prepoznavanja bliskih osoba
  5. Nesposobnost obrađivanja pitanja ili uputa
  6. Pogoršanje socijalnih vještina

Emocionalnu nepredvidivost.Navedeni simptomi i njihova ozbiljnost variraju od osobe do osobe, a ovise o pojedincu i područjima mozga zahvaćenim Alzheimerovom bolešću. Također, razne vještine i sposobnosti pogođene osobe mogu varirati iz dana u dan te se posebno pogoršavati kad osoba prolazi kroz razdoblja stresa, umora ili neke druge bolesti. Alzheimer (kako se ova bolest skraćeno naziva) je progresivna bolest koja uništava pamćenje i druge važne mentalne funkcije i čije napredovanje može ozbiljno narušiti kvalitetu života oboljele osobe, ali i uzrokovati dramatične promjene u ponašanju.

Dio mozga koji obično prvi biva pogođen Alzheimerovom bolešću je njegov vanjski dio zbog čega je kratkoročno gubljenje pamćenja prvi znak nastanka ove bolesti. No, napredovanjem, ona dopire do dubljih dijelova mozga što uzrokuje i dugoročno gubljenje pamćenja, ali utječe i na ostale funkcije mozga, a samim time i na pojavu mnogih gore navedenih simptoma.

Uzrok nastanka ove bolesti još uvijek nije u potpunosti odgonetnut iako su mnoge studije proučavale razne okolišne čimbenike, biokemijske poremećaje, imunološke procese, ali i genetske osobine za koje se pokazalo da će jasno biti povezane sa značajno povećanim rizikom od nastanka. Tako su otkriveni i specifični geni koji će igrati veliku ulogu u razvoju Alzheimerove bolesti, osobito onaj koji prenosi ApoE4, apolipoprotein kojeg nalazimo u različitim lipoproteinskim česticama i koji je povezan s aterosklerozom, Alzheimerovom bolešću i oštećenjem kognitivnih funkcija.

Znanstvena zajednica do sada nije pronašla lijek za Alzheimerovu bolest, ali postoji veliki broj preventivnih mjera koje mogu biti uspješne kod ljudi s genetskom predispozicijom za ovu bolest. Trening pamćenja, promjene u stilu života, odgovarajuća prehrana i kontrola drugih bolesti mogu odigrati značajnu ulogu u prevenciji. Za osobe koje su nosioci genetskih defekata je naročito važno da budu upoznati s rizikom i što ranije primjene preventivne mjere.

U poliklinici Analiza je jednostavnim testiranjem moguće otkriti vjerojatnost razvoja Alzheimerove bolesti što je sadržano u paketu naziva Alzheimer Sensor, a koji obuhvaća:

1. analizu relevantnih genetskih mutacija,
  2. analizu vrste ApoE-a u svrhu procjene rizika,
  3. prilagođeni program probira (što pojavu bolesti može odgoditi i za nekoliko godina),
  4. ishranu usmjerenu smanjenju rizika,
  5. preporuke o korištenju mikronutrijenata u svrhu smanjenja rizika,
  6. analizu više od 18 genetskih varijacija u odnosu na učinak više od 20 lijekova,
  7. učinkovitiji tretman kroz optimalno korištenje lijekova i medicinski nadgledan program prevencije.

Alzheimer Sensor je opširan i vrlo učinkovit paket pomoću kojeg se  može i za nekoliko godina odgoditi pojava ove bolesti, naravno, ako testiranje pokaže da je rizik za testiranu osobu velik. Naši genetičari i stručnjaci će svakom pacijentu poliklinike Analiza, bez obzira na rezultate testiranja, uručiti povjerljiv izvještaj o stanju i procjeni rizika u kojem se na 39 stranica nalaze detaljni podaci o bolesti, rezultatima testiranja i programu prevencije i to na pacijentu razumljiv način. E-mail adresa i broj telefona na koji svaki klijent može saznati dodatne informacije i to od stručne osobe su pokazatelj našeg odnosa prema pacijentima i odražavaju našu spremnost na pomoć i činjenicu da su nam zdravlje i boljitak svakog klijenta na prvom mjestu.

Prije testiranja omogućili smo Vam besplatno savjetovanje u našoj ordinaciji u Splitu ili telefonski za ostale gradove, pozivom na broj Call Centra 021 688-888.