Uzrok bolesti nije u potpunosti poznat. Određena genetička obilježja su jasno povezana sa značajno povišenim rizikom od razvoja bolesti. Ova obilježja uzrokuju nakupljanje abnormalno formiranih proteina i brojnih toksičnih molekula u nekim područjima mozga, poznatih pod nazivom slobodni radikali, koji oštećuju moždane stanice koje zatim polako propadaju.

Alzheimerova bolest čini negdje oko 60% od 24 milijuna dijagnosticiranih slučajeva demencije u svijetu. Najčešće zahvaća osobe iznad 65 godina. Oko 2% 65-godišnjaka je zahvaćeno bolešću, dok među 70-godišnjacima učestalost raste do 3%. Približno 20% 85-godišnjaka pokazuje simptome bolesti.

Znanstvena zajednica do sada nije pronašla lijek za Alzheimerovu bolest, ali postoji veliki broj preventivnih mjera koje mogu biti uspješne kod ljudi s genetskom predispozicijom za ovu bolest. Trening pamćenja, promjene u stilu života, odgovarajuća prehrana i kontrola drugih bolesti mogu odigrati značajnu ulogu u prevenciji. Za osobe koje su nosioci genetskih defekata je naročito važno da budu upoznati s rizikom i što ranije primjene preventivne mjere.

Alzheimer Sensor – genetički panel Poliklinike Analiza Testiranje se obavlja uzimanjem brisa sluznice usta i rezultati su gotovi za tri do četiri tjedna. Nalaz koji nakon toga dobivate, pruža detaljnu informaciju o utvrđenim genetičkim varijantama, te je popraćen nizom interpretacija i komentara koji na jednostavan način objašnjavaju moguće rizike za pojavu bolesti.

Za slučaj da ste nosilac genetičke varijante koja predstavlja povećani rizik od mogućeg razvoja ove bolesti, nalaz uključuje i obimni preventivni program, koji se sastoji od specifičnih promjena životnog stila, savjeta o prehrani, savjeta o faktorima rizika i njihovom minimaliziranju kao i preporukama za uzimanje specifičnih antioksidativnih tvari. Radi se o preventivnim mjerama koje nisu dio standardnih medicinskih preporuka.

Dio nalaza je i farmakogenetički test s popisom lijekova za liječenje Alzheimerove bolesti (ukoliko ikada budu potrebni) i provjerom vašeg genetičkog kapaciteta za razgradnju tih lijekova. Dio nalaza su i preporuke za doziranje za svaki pojedini lijek prema vašim genima i vašoj genetski određenoj brzini metaboliziranja lijekova radi optimalnog i individualiziranog liječenja.

Alzheimer Sensor – genetički panel