Helicobacter pylori je bakterija koja uzrokuje kroničnu upalu (gastritis) i vrijed stijenke želuca. Sudjeluje u razvoju bolesti koje su povezane s povećanom kiselošću želučanog sadržaja: peptički ulkus, gastroezofagealni refluks i dispepsija. Igra značajnu ulogu u razvoju karcinoma želuca…

Kako se Helicobacter pylori pojavljuje?

Prisutnost bakterije je najvažniji uzročnik pojave vrijeda . Svaki šesti pacijent zaražen ovom bakterijom obolijeva od vrijeda dvanaesnika (kratki dio crijeva između želuca i slijepog crijeva) ili samog želuca. Infekciji pogoduje kiseliji sadržaj koji pospješuje razvoj i razmnožavanje bakterija.

Koliko je ozbiljna infekcija Helicobacter pylori?

5-10% svjetske populacije pati barem jednom od simptoma peptičkog ulkusa. Infekcija s Helicobacter pylori je glavni uzročnik ove bolesti kao i rizični čimbenik za pojavu nekih oblika karcinoma želuca. Međutim, bakterija može duži period asimptomatski obitavati u našem organizmu.

Koliko se Helicobacter pylori zadržava u organizmu?

Infekcija je doživotna, ako ne provedemo adekvatno liječenja.

Kako se Helicobacter pylori liječi?

Helicobacter pylori se uspješno eradicira kombinacijom antibiotika i lijekova koji smanjuju sekreciju kiseline u želucu, kao što su inhibitori protonske pumpe (trojna terapija).

Kako dijagnosticiramo Helicobacter pylori?

13C urea izdisajni test proglašen je ZLATNIM STANDARDOM od European Society for Primary Care Gastroenterology za dokazivanje Helicobacter pylori. Specijalistički medicinsko-biokemijski laboratorij poliklinike Analiza obavlja ovaj test.