Brojni dokumenti potom objavljeni potvrđuju vrijednost određivanja antitijela protiv sacharomyces cerevisae (ASCA) u dijagnostici ove ozbiljne bolesti. Autor navodi «svi mi trebamo pomoć u razlikovanju ulceroznog kolitisa od Crohnove bolesti» što se pokazalo mogućim kombinacijom testova ASCA i pANCA, ali u tom trenutku nije bio dostupan test za kliničku uporabu.

Crohnova bolest je upala koja se širi u dublje slojeve stijenke crijeva. Najčešće se nalazi u ileumu (drugi dio tankog crijeva) i prvom dijelu debelog crijeva (cekum), koji su poznati kao ileocekalno područje. Međutim, poremećaj se može razviti u bilo kojem dijelu probavnog sustava, uključujući želudac, jednjak, anus, pa čak i usta. Može zahvatiti cijelo debelo crijevo ili može postojati niz vrijedova jedan do drugoga u jednom dijelu debelog crijeva, a može se razviti i u obliku višestrukih raspršenih nakupina vrijedova.

Sada su dostupni ELISA testovi ASCA IgG i ASCA IgA za kliničku primjenu u procjeni suspektnih upalnih bolesti crijeva uključujući Crohnovu bolest i ulcerativni kolitis. ASCA znatno više prevlađuje u Crohnovoj bolesti nego u ulcerativnom kolitisu ili u zdravih osoba. Preporuka je koristiti oba testa kako bi se dobila dobra specifičnost testa.

Prema objavljenim podacima u literaturi osjetljivost testa IgG-ASCA u Crohnovoj bolesti je oko 76%, a za IgA-ASCA test oko 46%. Za oko 25 % bolesnika s Crohnovom bolesti dobivaju se negativni rezultati, zbog toga negativan rezultat ne isključuje postojanje bolesti. Bolja specifičnost za Crohnovu bolest dobije se kada se za oba testa IgG- i IgA-ASCA dobiju pozitivni rezultati. Objavljeni su podaci da je u tom slučaju specifičnost 95-100%.

Antitijela protiv sacharomyces cerevisae (IgG-ASCA/IgA –ASCA) su serumski imuni biljezi koji se nalaze u većini seruma bolesnika s Crohnovom bolesti.

Do 70% bolesnika s Crohnovom bolesti u serumu imaju pozitivan nalaz na ASCA antitijela. Bolest tankog crijeva prisutna je u gotovo svih bolesnika s Crohnovom bolesti kod kojih su pozitivna oba antitijela IgA-ASCA i IgG-ASCA, ali nalaz za pANCA je negativan. Većina bolesnika mogu imati znakove opstrukcije tankog crijeva i bolest s perforacijom.

Bolesnici s Crohnovom bolesti kod kojih su oba antitijela pozitivna izgleda da imaju agresivniji tip bolesti. Treba naglasiti da negativni test pANCA ili ASCA ne isključuje prisutnost i dijagnozu upalne bolesti crijeva. Pozitivni test osigurava postavljanje dijagnoze upalne bolesti crijeva i daljnju obradu bolesnika.

ASCA ELISA metoda s niskim pragom omogućuje otkrivanje 90% bolesnika s dijagnozom Crohnove bolesti. Kada se procjenjuje niski prag u cilju isključenja IBD-a kao vjerojatne dijagnoze kod negativnih uzoraka, pozitivni rezultati moraju se dalje obraditi u cilju dokazivanja postojanja dijagnoze upalne bolesti