Kvasnice su sićušni mikroorganizmi koji su prirodno prisutni na površini svih živih tvari. Najčešći tip kvasnice zove se Candida albicans – živi u tamnim i vlažnim šupljinama, te se može naći u ustima, probavnom, mokraćnom, genitalnom traktu i koži.

Kod zdravih osoba dobre bakterije kontroliraju broj kvasnica u crijevima te pomažu u njihovoj eliminaciji. U slučaju da je imunološki sistem narušen, kad osoba nema zdravu crijevnu floru ili ako nešto pretjerano hrani kvasnice, rast Candide izmiče kontroli, što dovodi do ugrožavanja zdravlja pojedinca. To stanje poznato je kao kandidijaza ili najčešće infekcija Candidom.Dr. Orian Truss, liječnik iz Alabame, prvi je istaknuo postojanje Candide u sedamdesetim godinama prošlog stoljeća. Od tada do danas provedeno je malo istraživanja te infekcija Candidom još uvijek nije prihvaćena kao medicinsko stanje, od strane liječnika.

Kada je rast Candide opsežan, mijenja se obrazac kvasnice u obrazac gljivične infekcije: zahvaljujući svojim korijenima ona se hvata za crijevni zid i ukoliko tada nije zaustavljen njen rast, dolazi do bušenja i stvaranja sićušnih rupica u crijevnom zidu. Rupice dozvoljavaju djelomično probavljenim proteinima, toksinima ali i samoj Candidi ulazak u cirkulaciju te širenje po cijelom tijelu. Ovo stanje poznato je kao sistemska kandidijaza i može imati dalekosežno loše posljedice po imunološki sistem.

Najteži oblik infekcije Candidom, zove se Candida – septikemija, a obilježena je trovanjem krvi i infekcijom svih organa. Ovaj oblik infekcije viđamo kod pacijenata koji boluju od po život opasnih poremećaja.

Žene su sklonije razvoju infekcije Candidom jer anatomija žene odgovara naseljavanju Candide. Također, infekcija često zahvaća bebe koje se mogu inficirati putem majčinog mlijeka ali i djecu (veza između ADD / ADHD, autizma i Candide).

Povećana incidencija Candide i dalje ostaje nejasna – nije stanje koji se olako prihvaća i dijagnosticira od strane liječnika jer su dosadašnja istraživanja nedostatna za dijagnostiku. Na poremećaje uzrokovane Candidom najviše pažnje obraćaju holistički praktičari, jer smatraju da postoji nekoliko faktora koji potiču prekomjerni rast Candide albicans.