U pedijatrijskim ambulantama sve je više djece koja su malaksala, bez apetita, s povišenom temperaturom…Vrlo često ovo mogu biti simptomi virusne infekcije klasičnih “ljetnih virusa”, ali u podlozi može biti i razvoj infektivne mononukleoze.

Kolika je danas temperatura, kad će ove vrućine proći, hoće li uskoro kiša ili hoće li bar malo zapuhati, nezaobilazne su teme ovog ljeta uz svaku kavu ili piće.

Ovo vrijeme nije nam pogodovalo, prevruće je, glava nas često boli, loše jedemo, slabo noću spavamo, loša nam je koncentracija i radni moment, razdražljivi smo, ali muče nas i temperature, proljevaste stolice, povraćanje ... kako nas tako i djecu.

U pedijatrijskim ambulantama sve je više djece koja su malaksala, nemaju apetit, imaju povišenu temperaturu, upaljeno grlo, povećane vratne limfne čvorove.

Vrlo često ovo mogu biti simptomi virusne infekcije klasičnih “ljetnih virusa”, ali u podlozi može biti i razvoj infektivne mononukleoze – bolesti poljupca, zarazne bolesti blagog tijeka uzrokovane najčešće Epstein-Barrovim virusom (EBV).

EBV se prvenstveno prenosi putem sline, znači ljubljenjem i dodirivanjem dijelova tijela i predmeta natopljenih zaraženom slinom. Budući da je prijenos kapljicama malo vjerojatan izolacija djeteta nema smisla. Ono što roditeljima u tom trenutku predstavlja problem je želja da djetetu pomognu što prije, ali i realnost da od kontakta sa pedijatrom, preko izrade laboratorijskih nalaza do postavljanja dijagnoze može proći i tri dana, a bolest i roditeljska neizvjesnost traju.

Svjesni da su djeca vrlo osjetljiv dio populacije, stručno osoblje Poliklinike Analiza educirano je u radu s djecom, savjetovanju laboratorijskih pretraga, a tehnička podrška omogućava izradu nalaza u jednom danu.

Laboratorijski nalazi koji će pomoći u postavljanju dijagnoze:

Laboratorijska dijagnostika heterofilnih antitijela tzv. monospot testom nije preporučljiva dok dijete ne navrši 5 godina budući da je razvoj imunološkog sustava nužan za ovaj tip pretrage.

Zahvaljujući tehničkoj podršci i aparatima nove generacije, kompletnu i diferencijalnu krvnu sliku, te monospot test moguće je napraviti iz kapilarne krvi dobivene vađenjem krvi iz prsta što i djetetu i roditeljima olakšava postupa. Uzorak se uzima u ugodnom prostoru laboratorija, a najmlađima je osiguran i mali poklon.

Na taj način se izbjegava stresna situacija što zbog vađenja krvi a što bolesti koja dijete muči.

Iako je klinička slika infektivne mononukleoze vrlo dramatična, sa povišenom temperaturom, izrazito razdražljivim djetetom, zapravo se radi o bolesti blagog tijeka koja u 90 % slučajeva prolazi kroz par tjedana bez komplikacija osim što umor može i mjesecima trajati.

Upoznati sa svim činjenicama, premda se radi o blagoj bolesti nemojte dozvoliti da Vam se dijete tri dana muči nego se s povjerenjem obratite osoblju poliklinike i već istog popodneva sa nalazima odvedite dijete do pedijatra, bez obzira radi li se o mononukleozi ili nekoj drugoj bolesti.

Preneseno iz Narodnog lista, Zadar