Prvi simptomi karcinoma pluća

Karcinom pluća je bolest čiji se simptomi teško prepoznaju u najranijoj fazi jer ih gotovo ni nema. Ipak, razvojem i širenjem bolesti se javljaju sistemski predznaci kao što su gubitak apetita i opći umor te slijedećih deset, najčešćih simptoma:

U ranoj fazi:

• kašalj –uključuje uporan i neprestan kašalj koji podsjeća na „pušački“ te koji se s vremenom pogoršava,
  • iskašljavanje krvi – iskašljavanje krvi ili smećkaste sluzi je simptom kojeg svakako treba spomenuti liječniku,
  • poteškoće s disanjem – pomanjkanje daha, hroptanje ili „zviždanje“ (tzv. stridor) koje se javlja pri disanju predstavljaju ozbiljno upozorenje, kao i
  • opetovane infekcije – česte infekcije kao što su bronhitis ili upala pluća, a koje se gotovo bezuspješno liječe uobičajenim lijekovima

U naprednoj fazi:

• bol u kostima – najčešće u leđima ili kukovima,
  • oticanje na području lica, vrata ili ruku,
  • promjene u nervnom sustavu – kao što su glavobolje, vrtoglavice, gubitak ravnoteže, te
  • umor i/ili osjećaj slabosti u udovima,
  • žutica, i
  • kvržice na vratu i/ili na području oko ključne kosti – uzrokovane širenjem karcinoma na kožu ili limfne čvorove.

Osobe koje pripadaju rizičnoj skupini karcinoma pluća su pušači, osobe izložene pasivnom pušenju, azbestu ili plinu radonu te one u čijoj su(osobito užoj) obitelji zabilježeni slučajevi karcinoma pluća jer tada postoji velika vjerojatnost od prisutnosti naslijeđenih onkogena (gena koji potiču rast tumorskih stanica).