Jednostavni savjeti za ublažavanje simptoma sezonskih alergija

Dolaskom toplih proljetnih dana, stižu i problemi za sve one koji se bore s proljetnim alergijama. Alergije su najizraženije od kraja ožujka do kraja lipnja, a izraženost simptoma varira od osobe do osobe i obično zahtijeva primjenu terapije.
Simptomi proljetnih alergija:

• Začepljen nos
• Suzne oči
• Kihanje
• Kašalj
• Otežano disanje
• Svrbež u očima i nosu
• Tamni krugovi ispod očiju
• Umor
• Česte glavobolje
• Česte “prehlade”
• Ponavljajuće ili kronične infekcije sinusa
• Ponavljajuće infekcije uha
• Ponavljajući kašalj ili bronhitis
• Pogoršanje astme

Često se simptomi sezonskih alergija zamjenjuju sa virozama i zbog toga razmislite o jednostavnim pitanjima:

• Pojavljuju li se simptomi tijekom određene sezone, npr. proljeće ili jesen?
• Jesu li simptomi isti kad ste u zatvorenom prostoru ili kad ste vani?
• Jesu li simptomi intenzivniji u parkovima ili travnatim područjima?
• Probudite li se usred noći s osjećajem nedostatka zraka?
• Pogoršavaju li se simptomi u dodiru sa prašinom?
• Imate li srodnike koji boluju od alergija?

Prije nego započnete sa primjenom antihistaminika i dekongestiva, otkrijte jednostavne savjete koji Vam mogu pomoći u ublažavanju simptoma:

• Izbjegavajte aktivnosti na otvorenome kada je razina peludi visoka (obično u jutarnjim satima)
• Držite vrata i prozore zatvorenima tijekom proljetnih mjeseci kako bi smanjili ulazak alergena
• Primijenite redovito filtriranje zraka i razmislite o korištenju kvalitetnih filtra za zrak Očistite sve otvore za zrak od prašine i plijesni
• Usisavajte barem 2 puta tjedno kako bi uklonili pelud, plijesan i prašinu
• Držite kućne ljubimce izvan spavaće sobe i zamijenite tepihe ako je moguće
• Redovito perite kosu kako bi isprali nakupljenu pelud
• Svakodnevno isperite nos i sinuse, nazalnim sredstvom za pranje kako biste smanjili izloženost alergenima
• Ako ste bili vani, promijenite svoju odjeću i obuću na ulasku, tako da ne unosite alergene u svoj dom. Također se otuširajte kako bi uklonili višak peludi.
• Koristite vitamin C – za prevenciju, potrebno je najmanje 2.000 mg (do 6.000 mg) dnevno
• Koristite kvalitetne dodatke prehrani koji pozitivno djeluju na imunološki sustav: probiotici, vitamin D, riblje ulje, kolostrum, quercetin, resveratrol
• Jedite organsko voće i povrće i izbjegavajte brzu hranu
• Pijte čistu, filtriranu vodu – onečišćujuće tvari i pesticidi u vodi imaju ksenoestrogene koji oponašaju estrogen i ometaju rad drugih hormona. Kad su hormoni izvan ravnoteže, imunološki sustav postaje nestabilan, što olakšava pojavu alergije
• Utvrdite svoj hormonalni status – hormonska neravnoteža može izazvati temeljnu predispoziciju imunološkog sustava za razvoj alergije. Kada uravnotežite hormone, lakše je kontrolirati alergiju
• Odredite razinu antitijela na Candidu albicans – prekomjerni rast kvasaca (Candida) predstavlja stres za imunološki sustav i može dovesti do pojave alergije. Programom adekvatne prehrane možete smanjiti opterećenje imunološkog sustava i spriječiti pojavu alergije

I najvažniji savjet! Otkrijte što izaziva pojavu Vaših simptoma. U poliklinici Analiza, alergološko testiranje možete provesti ili dijagnostikom pojedinačnih alergena ili Faber testiranjem koji obuhvaća najveću paletu nutritivnih i inhalacijskih alergena. Po dobivanju nalaza, na raspolaganju Vam je stručni tim poliklinike koji će Vam pomoći savjetima vezanim za preventivne ali i terapijske mjere.