Možemo li simptome kao što su: umor, letargija, hiperaktivnost u djece, iritabilnost … pripisati povećanoj prisutnosti Candide albicans u probavnom traktu i djelovanju njenih toksina bez pojave simptoma klasične infekcije?

Sigurno su neki od navedenih simptoma posljedica i Candide albicans kao uzroka istih u odreðenom postotku, u kojem isto tako trebamo obratiti pažnju u dijagnostici, ali i u prehrambenim navikama današnjice.

Definicija:
Kvasnice su sićušni mikroorganizmi koji su prirodno prisutni na površini svih živih tvari. Najčešći tip kvasnice zove se Candida albicans – živi u tamnim i vlažnim šupljinama, te se može naći u ustima, probavnom, mokraćnom, genitalnom traktu i koži.

Kod zdravih osoba dobre bakterije kontroliraju broj kvasnica u crijevima te pomažu u njihovoj eliminaciji. U slučaju da je imunološki sistem narušen, kad osoba nema zdravu crijevnu floru ili ako nešto pretjerano hrani kvasnice, rast Candide izmiče kontroli, što dovodi do ugrožavanja zdravlja pojedinca. To stanje poznato je kao kandidijaza ili najčešće infekcija Candidom.

Dr. Orian Truss, liječnik iz Alabame, prvi je istaknuo postojanje Candide u sedamdesetim godinama prošlog stoljeća. Od tada do danas provedeno je malo istraživanja te infekcija Candidom još uvijek nije prihvaćena kao medicinsko stanje, od strane liječnika.

Kada je rast Candide opsežan, mijenja se obrazac kvasnice u obrazac gljivične infekcije: zahvaljujući svojim korijenima ona se hvata za crijevni zid i ukoliko tada nije zaustavljen njen rast, dolazi do bušenja i stvaranja sićušnih rupica u crijevnom zidu. Rupice dozvoljavaju djelomično probavljenim proteinima, toksinima ali i samoj Candidi ulazak u cirkulaciju te širenje po cijelom tijelu.
Ovo stanje poznato je kao sistemska kandidijaza i može imati dalekosežno loše posljedice po imunološki sistem.

Najteži oblik infekcije Candidom, zove se Candida – septikemija, a obilježena je trovanjem krvi i infekcijom svih organa. Ovaj oblik infekcije viđamo kod pacijenata koji boluju od po život opasnih poremećaja.

Žene su sklonije razvoju infekcije Candidom jer anatomija žene odgovara naseljavanju Candide. Također, infekcija često zahvaća bebe koje se mogu inficirati putem majčinog mlijeka ali i djecu (veza između ADD / ADHD, autizma i Candide)

Povećana incidencija Candide i dalje ostaje nejasna – nije stanje koji se olako prihvaća i dijagnosticira od strane liječnika jer su dosadašnja istraživanja nedostatna za dijagnostiku. Na poremećaje uzrokovane Candidom najviše pažnje obraćaju holistički praktičari, jer smatraju da postoji nekoliko faktora koji potiču prekomjerni rast Candide albicans.

Čimbenici koji potiču razvoj infekcije Candidom albicans:
1. Lijekovi
Osobe koje učestalo ponavljaju antibiotsku terapiju ili su dugo na njoj, sklonije su razvoju infekcije Candidom. Vjeruje se da antibiotici ubijaju dobre bakterije i potiču naseljavanje Candide.

William Crook, alergolog iz Alabame koji slijedi Trussovu ideju, vjeruje da pojedinci koji učestalo uzimaju antibiotike, bivaju zarobljeni u začaranom krugu, jer propisani antibiotici koji poboljšavaju njihov imunološki sustav potiču rast kvasnica koje zauzvrat slabe imunološki sustav što dovodi do ponovnog propisivanja antibiotika.

William Crook vjeruje da se antibiotici nalaze i u hrani koju jedemo, posebno u mesu i mliječnim proizvodima, jer je uobičajena praksa da se antibiotici daju životinjama.

Ostali lijekovi koji potiču razvoj infekcije Candidom su kortikosteroidi, nesteroidni protuupalni lijekovi ili imunosupresivi, kontracepcijske tablete ali i lijekovi hormonske nadomjesne terapije.

Većina liječnika slaže se sa njegovom teorijom.

2. Prehrana
U prehrambenim navikama čini se da je glavni krivac šećer: osobe koje u svojoj prehrani unose velike količine šećera imaju veću vjerojatnost razvoja infekcije Candidom, naročito osobe koje konzumiraju puno slatkiša te prerađenu hranu(brzo pripremljena hrana, umaci) ili ugljikohidrate.

Stimulansi kao što su: čaj, kava ili alkohol, pripadaju u drugu skupinu namirnica koje hrane kvasnice. Velike količine tih pića predstavljaju stres za tijelo, pri čemu dolazi do otpuštanja adrenalina koji mobilizira pohranjene šećere u krvotok.

Općenito gledano, intolerancija ali i alergije na hranu mogu uzrokovati «sindrom probušenog crijeva» što je idealno tlo za razvoj Candide.

3. Hormonalne promjene
Jedan od razloga zašto su žene osjetljivije na Candidu u odnosu na muškarce, skriva se u njihovim hormonima. Vjeruje se da Candida ima estrogenske i progesteronske receptore. Progesteron se stvara u izobilju za vrijeme menstrualnog ciklusa, a njegove razine također su povišene za vrijeme trudnoće.

4. Stres
Stres također može iscrpiti imunološki sustav, kao odgovor na stres normalna sekrecija probavnog sustava postaje kiselija, a učestalost peristaltike rjeđa, što može ugroziti dobre bakterije.

4. Ostali uzorci
Toksični okolišni čimbenici također mogu biti odgovorni za učestalije infekcije Candidom. Izloženost toksičnim metalima kao što su živa i olovo, ili učestalo konzumiranje klorirane vode, pridonosi rastu ove kvasnice. Vjeruje se da kvasnice reagiraju na živu u amalgamskim plombama stvarajući metilirani oblik žive u crijevima, a prisutnost ove toksične tvari otežava eradikaciju Candide.

Simptomi infekcije Candidom albicans:
Najčešći prepoznatljivi simptom infekcije Candidom su bjelkaste nakupine, koje se često opisuju kao «siraste nakupine».

Postoje dvije vrste bjelkastih nakupina:

vaginalne koje viđamo kod žena koje imaju vaginalnu kandidijazu, a manifestiraju se kao bjelkasti gusti iscjedak, te
oralna kandidijaza bjelkaste nakupine u usnoj šupljini, najčešće pogađa djecu sa oslabljenim imunološkim sustavom, kao i pacijente oboljele od AIDSa, te pacijente oboljele od karcinoma(na kemoterapiji).

Kako Candida može inficirati bilo koji dio tijela, infekcija se manifestira šarolikošću simptoma:

[vc_row][vc_column width=”1/6″ icons_position=”left” offset=”vc_col-lg-2 vc_col-md-2 vc_col-xs-12″][vc_column_text]
-umor,letargija
-ENT

-problemi sa spavanjem
-osip po koži

-ME-grlobolja
-ekcerni

-depresija

-žgaravica
-grčevi kod djece

-hipotiroidizam
-tonzilitis

-vaginitis
-bolovi u mišićima

-iritabilnost
-nemogućnost gubitka tjelesne težine

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″ icons_position=”left” offset=”vc_col-lg-2 vc_col-md-2 vc_col-xs-12″][vc_column_text]

-tamni prsten oko očiju
-ADHD

-naglašen PMS
-slaba koncentracija

-hiperaktivnost kod djece
-sindrom iritabilnog crijeva

-loše raspoloženje
-zadah iz usta

-osjećaj smetenosti
-abdominalna bol

-kronična bol u leđima i vratu
-simptomi slični povišenoj temperaturi

-učestale upale mokraćnog mjehura
-anksioznost
-učestali prostatitis

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″ hide_bg_image_on_tablet=”” hide_bg_image_on_mobile=”” icons_position=”left” offset=”vc_col-lg-2 vc_col-md-2 vc_col-xs-12″][vc_column_text]

-naglašena želja za hranom
-autizam

-problemi disanja
-bubrežni kamenci

-gubitak pamćenja
-akne

-glavobolje, migrene
-utrnuli ekstremiteti

-začepljeni sinusi
-lupus

-gljivične infekcije noktiju
-astma

-učestale herpesne infekcije
-zatvor ili učestale stolice

-produktivni kašalj
-artritis

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column icons_position=”left”][vc_column_text]

Zapamtite, ako i imate jedan ili više gore navedenih simptoma ne znači da ste inficirani Candidom. Pravu dijagnozu dati će Vaš liječnik kojem se trebate obratiti!

Ostali poremećaji povezani sa osobama oslabljenog imuniteta su: neplodnost, psorijaza, multipla skleroza, Chronova bolest, endometrioza, fibromialgija, dijabetes, bolesti srca, kolitis, atletsko stopalo, gubitak libida, sklerodermija, miastenija gravis, endokarditis (Candida zahvaća dio srca koji se zove endokard) i epilepsija.

Generalno gledano, osobe koje pate od Candide osjetljive su na: plijesni, dim cigarete, parfeme i pesticide.

Simptomi se pogoršavaju za vlažnog ili maglovitog vremena, te nakon konzumacije kvasaca.

Dijagnoza – detekcija antitijela Candide albicans ELISA metodom

Test koji se koristi u laboratorijima Poliklinike Analiza bazira se na mjerenju dvaju tipova antitijela, a to su IgM i IgG antitijela.

Povišena razina IgM antitijela ukazuje na nedavnu akutnu infekciju, dok povišena razina IgG antitijela ukazuje na dugotrajnu infekciju Candidom albicans.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row disable_element=”yes” hide_bg_image_on_tablet=”” hide_bg_image_on_mobile=””][vc_column icons_position=”left”][vc_column_text]

– umor, letargija
– ENT
– žgaravica