Čimbenici

1.Lijekovi
Osobe koje učestalo ponavljaju antibiotsku terapiju ili su dugo na njoj, sklonije su razvoju infekcije Candidom. Vjeruje se da antibiotici ubijaju dobre bakterije i potiču naseljavanje Candide.

William Crook, alergolog iz Alabame koji slijedi Trussovu ideju, vjeruje da pojedinci koji učestalo uzimaju antibiotike, bivaju zarobljeni u začaranom krugu, jer propisani antibiotici koji poboljšavaju njihov imunološki sustav potiču rast kvasnica koje zauzvrat slabe imunološki sustav što dovodi do ponovnog propisivanja antibiotika. William Crook vjeruje da se antibiotici nalaze i u hrani koju jedemo, posebno u mesu i mliječnim proizvodima, jer je uobičajena praksa da se antibiotici daju životinjama.

Ostali lijekovi koji potiču razvoj infekcije Candidom su kortikosteroidi, nesteroidni protuupalni lijekovi ili imunosupresivi, kontracepcijske tablete ali i lijekovi hormonske nadomjesne terapije.Većina liječnika slaže se sa njegovom teorijom.

2. Prehrana
U prehrambenim navikama čini se da je glavni krivac šećer: osobe koje u svojoj prehrani unose velike količine šećera imaju veću vjerojatnost razvoja infekcije Candidom, naročito osobe koje konzumiraju puno slatkiša te prerađenu hranu (brzo pripremljena hrana, umaci) ili ugljikohidrate.

Stimulansi kao što su: čaj, kava ili alkohol, pripadaju u drugu skupinu namirnica koje hrane kvasnice. Velike količine tih pića predstavljaju stres za tijelo, pri čemu dolazi do otpuštanja adrenalina koji mobilizira pohranjene šećere u krvotok.

Općenito gledano, intolerancija ali i alergije na hranu mogu uzrokovati «sindrom probušenog crijeva» što je idealno tlo za razvoj Candide.

3. Hormonalne promjene
Jedan od razloga zašto su žene osjetljivije na Candidu u odnosu na muškarce, skriva se u njihovim hormonima. Vjeruje se da Candida ima estrogenske i progesteronske receptore. Progesteron se stvara u izobilju za vrijeme menstrualnog ciklusa, a njegove razine također su povišene za vrijeme trudnoće.

4. Stres
Stres također može iscrpiti imunološki sustav, kao odgovor na stres normalna sekrecija probavnog sustava postaje kiselija, a učestalost peristaltike rjeđa, što može ugroziti dobre bakterije.

4. Ostali uzorci
Toksični okolišni čimbenici također mogu biti odgovorni za učestalije infekcije Candidom. Izloženost toksičnim metalima kao što su živa i olovo, ili učestalo konzumiranje klorirane vode, pridonosi rastu ove kvasnice. Vjeruje se da kvasnice reagiraju na živu u amalgamskim plombama stvarajući metilirani oblik žive u crijevima, a prisutnost ove toksične tvari otežava eradikaciju Candide.