Što je kalprotektin?

Kalprotektin je protein koji se oslobađa u plazmu iz protuupalnih stanica na mjestima akutne upale.

Fekalni kalprotektin- kalprotektin u stolici se počeo određivati kao novi proteinski marker. Važan je u probiru odnosno praćenju pacijenata s upalnim bolestima crijeva (eng. IBD ) u koje spadaju Crohnova bolest i ulcerozni kolitis, poremećaji nepoznatog uzroka kojima je posljedica upala tankog i debelog crijeva.

Određivanje fekalnog kalprotektina omogućuje razlikovanje neupalnih crijevnih procesa npr. iritabilni kolon od upalnih bolesti crijeva.

Ukoliko je vrijednost kalprotektin u stolici povišena velika je vjerojatnost da pacijent ima kroničnu upalnu bolest crijeva.

Opis testa

U našoj poliklinici se radi kvantitativan test što znači da se dobivaju precizni rezultati koncentracije kalprotektina u stolici i to u vrlo malim količinama, manjim od donje granice referentnog intervala. Točna koncentracija fekalnog kalprotektina je važna za praćenje aktivnosti bolesti i efikasnosti terapije.

Negativan nalaz kalprotektina u stolici kod abdominalnih simptoma može s visokom sigurnošću isključiti upalne bolesti crijeva.

Prednost ovog testa je jednostavnost i neinvazivnost kao i precizni rezultati koncentracije kalprotektina u stolici.

Kada raditi pretragu fekalnog kalprotektina?

Ovu pretragu je potrebno raditi kad se pojave simptomi kao što su proljevaste i učestale stolice, krv u stolici, grčevi, gubitak na težini i sl. To su simptomi koji se mogu javiti kako u upalnim procesima crijeva tako i kod neupalnih kao što je iritabilni kolon kod kojeg nema promjena na crijevnoj sluznici već su ti simptomi posljedica nervoze.

Za ispravno liječenje vrlo je važno pravilno postavljanje dijagnoze, a za ovu vrstu bolesti dugo je jedini način bio endoskopija koja je za pacijente neugodna pretraga.

Priprema uzorka

Uzorak je porcija stolice koja se u laboratorij donosi u klasičnoj posudici za uzorkovanje stolice.

Test možete uraditi u poliklinici Analiza po cijeni od 190,00 kn.

Isti je dostupan i u sklopu Panela Probava koji obuhvaća sljedeće pretrage: kalprotektin- kvantitativna metoda, Helicobacter pylori – dokazivanje antigena u stolici i test okultnog krvarenja u stolici.

Poliklinika Analiza (Call centar):
Radnim danom: 07-19 sati
Subota 07-12 sati