Crohnova bolest je upalna bolest crijeva (IBD – inflammatorybowel disease) koja uzrokuje stvaranje upale sluznice probavnog trakta što se manifestira u vidu bolova u trbuhu, teškog proljeva, umora, gubitka težine i pothranjenosti. Simptomi variraju od onih blagih do vrlo teških, no tijekom vremena se mogu i mijenjati dok najčešći uključuju:

• bolove u trbuhu i proljev,
• umor,
• čireve u ustima,
• gubitak apetita i težine te
• anemiju.

Upala uzrokovana Crohnovom bolesti pogađa različita područja probavnog sustava kod različitih ljudi. Može biti vrlo bolna i iscrpljujuća te dovesti do raznih, ponekad i po život opasnih komplikacija dok neke od njih uključuju:

• probleme s kožom (čirevi, žuljevi, bolne otekline),
• slabljenje kostiju,
• upalu jetre,
• stvaranje krvnih ugrušaka i
• anemiju.

Oko trećina pacijenata oboljelih od ove bolesti s vremenom razvija i upalu zglobova (obično su to laktovi, zapešća, koljena i gležnjevi) dok u nešto rjeđim slučajevima dolazi do upale u kralježnici i zdjelici. Iako se može pojaviti u bilo kojoj životnoj dobi, najveći dio novooboljelih osoba pripada dobnoj skupini od 16-35 godina te osobe starije od 60.

Istraživanjem se otkrilo da se kod pacijenata s ovom bolešću razvija pothranjenost, a samim time i manjak ključnih hranjivih elemenata u organizmu, najčešće željeza, kalcija, cinka, vitamina B12, C i E, selena i magnezija. Uzrok ovome je smanjena apsorpcija hranjivih tvari u tankom crijevu, ali i povećana potreba organizma za istima zbog kroničnog proljeva ili učinka lijekova.

Crohnova bolest je kronično stanje što znači da dugo traje, ponekad i cijeli život, iako postoje razdoblja remisije odnosno njezinog povlačenja na neko vrijeme. Lijek, nažalost, još ne postoji i liječenje se sastoji od promjene načina života koja uključuje vježbanje i zdravu prehranu, te nekih antidijaretika i protuupalnih lijekova.

Od Crohnove bolesti pati otprilike jedan od 700 Europljana i dio slučajeva je uzrokovan nasljednom greškom u crijevnom genu 1 (NOD2) koji inače sudjeluje u funkciji imunološkog sustava. U poliklinici Analiza Vam omogućujemo provedbu jednostavnog i bezbolnog genetičkog testiranja kojim je moguće otkriti rizik od razvoja ove upalne bolesti crijeva. Paket IBDSensor je posebno usmjeren ranom otkrivanju Crohnove bolesti i uključuje:

• procjenu rizika za razvoj bolesti
• analizu relevantnih genskih varijacija
• trenutno prepoznavanje prvih simptoma
• prilagođene preporuke za ishranu u svrhu smirenja simptoma.

Pošto se mnogi slučajevi Crohnove bolesti prekasno dijagnosticiraju, ovaj genetski test je koristan za ljude s ponavljajućim probavnim problemima jer se time otkriva povećani rizik obolijevanja i od ostalih upalnih bolesti crijeva i može se postaviti točna dijagnoza čime se izbjegava inače dug i mukotrpan proces otkrivanja ove bolesti.

Ukoliko se podvrgnete testiranju i rezultati pokažu da spadate u rizičnu skupinu, moramo napomenuti da to nužno ne znači da će se bolest i razviti. Genetičko testiranje kroz paket IBDSensor će Vam pružiti korisne informacije kojima se, uz stručno vodstvo naših liječnika, mogu kontrolirati mnogi čimbenici i tako spriječiti razvoj same bolesti. Ipak, ukoliko ste već razvili ovu bolest, ona se dobro liječi prilagođenom ishranom i farmakogenetički prilagođenom medikamentoznom terapijom koju smo u poliklinici Analiza