Živa bića su izložena stalnom riziku napada infektivnih mikroorganizama kao što su virusi, bakterije, gljivice i paraziti. Zdrav organizam se normalno s njima bori imunim sustavom koji uključuje pojačano stvaranje raznih molekula kao oružja za obranu.

C-reaktivni protein (CRP) je jedna od molekula koje organizmu pomažu da što prije smanji štetno djelovanje nametnika i u potpunosti ih ukloni.

Povećane vrijednosti CRP-a pojavljuju se u krvi već 6-9 sati od početka infekcije, a najveće su nakon 1-3 dana.

Vrijednosti CRP-a kod upale rastu brže od sedimentacije i broja leukocita u krvi i sigurnije razlikuju virusnu od bakterijske infekcije jer je kod bakterijske infekcije porast znatno izraženiji.

Vrijednosti CRP-a pogotovo su važne za razlikovanje bakterijske od virusne infekcije u slučajevima virusnih infekcija s povećanom sedimentacijom i povećanim brojem leukocita kada CRP ostaje pri nižim vrijednostima od očekivanih za bakterijsku infekciju.

Kod uspješne terapije antibioticima vrijednost CRP-a u krvi brže opada od nivoa sedimentacije pa se tako može izbjeći nepotrebno konzumiranje lijekova koji ne djeluju.

Za mjerenje CRP-a u krvi potrebno je vrlo malo krvi koja se može dobiti i iz prsta, dok je za sedimentaciju potrebno puno više i mora se vaditi iz vene.

Porast vrijednosti C-reaktivnog proteina prisutan je i kod mnogih drugih poremećaja u organizmu izazvanih upalom ili oštećenjem tkiva pa se o njemu svakako treba savjetovati s liječnikom.

CRP testiranje možete obaviti u Poliklinici Analiza

Poliklinika Analiza (Call centar):
Radnim danom: 07-19 sati
Subota 07-12 sati