VEGF: Pitanja i odgovori

VEGF faktor predstavlja tumorski marker visokog stupnja osjetljivosti koji služi u ranom otkrivanju postojanja solidnih tumora i hematoloških neoplazmi, omogućava procjenu učinkovitosti terapije kod već postojećeg karcinoma, te olakšava predviđanje recidiva (povratka) bolesti

Ne. On je pokazatelj mogućeg razvoja karcinoma u organizmu, koji se zahvaljujući njegovoj osjetljivosti može otkriti u samim začecima, a zajedno s kliničkom slikom, drugim tumorskim markerima i radiološkim tehnikama, definiramo točnu vrstu karcinoma

Na temelju vrijednosti VEGF faktora može se okvirno procijeniti veličina, jer što je vrijednost VEGF faktora veća u odnosu na referentni interval, veća je količina, hranjivih tvari i kisika koji se dolaze do tumorskih stanica, što olakšava njihov rast

Da, jer više vrijednosti VEGF faktora u odnosu na referentni interval ukazuju na veće stvaranje krvnih žila koje olakšavaju metastaziranje karcinoma

U slučaju postojanja karcinoma, a urednog VEGF faktora, možemo očekivati “miran stadij” bolesti u kojem je kirurški ili terapijski pristup bio adekvatan za pacijenta i nema stvaranja nove patološke vaskularizacije

U odnosu na CEA marker koji sudjeluje u otkrivanju 10-ak različitih karcinoma, VEGF faktor ima veći stupanj osjetljivosti (otkriva i manje količine stanica karcinoma) na više od 160 solidnih tumora i hematoloških neoplazmi

Može, ali za detaljniju dijagnostiku mora se kombinirati i sa drugim tumorskim markerima i dijagnostičkim metodama, ovisno o kliničkoj slici

Svaki karcinom ima svoje specifične simptome, ali kod svih dugotrajnih simptoma kod kojih se nije našao drugi uzrok nastanka i koji nisu razriješeni primjenjenom terapijom, savjet je izrada VEGF testa

Test predstavlja iskorak u preventivnom dijagnosticiranju karcinoma tako da se može napraviti i ukoliko su simptomi vrlo blag

VEGF testom moguće je otkriti koliko je intenzivno širenje karcinoma, ali točnu lokalizaciju metastaza ne može se odrediti

VEGF testom se određuje uspješnost provedene terapije (smanjenje veličine karcinoma, smanjenje broja metastaza), ali određivanje vrste terapije u domeni je liječnika onkologa i ne može se odrediti ovim testom

VEGF faktor može biti povišen i kod benignih promjena u organizmu, te kod kroničnih bolesti jetre (virusna infekcija jetre, alkoholna i ne alkoholna masna jetra, ciroza jetre), kod autoimunih bolesti (reumatoidni artritis, sistemska skleroza, sistemski lupus), kod bubrežnih bolesti (glomerulonefritisi), kod kardiovaskularnih bolesti, bolesti oka (dijabetička retinopatija, makularna degeneracija uvjetovana starenjem)…

Niti jedan tumorski marker ne može samostalno postaviti potencijalnu dijagnozu, ali njihova kombinacija osigurava brže postavljanje dijagnoze i brže terapijsko interveniranje.

Povišena vrijednost VEGF faktora ukazuje na potencijalni razvoj karcinomske promjene u organizmu, te se nakon dobivanja takvog nalaza potrebno obratiti svom liječniku obiteljske medicine koji će Vas uputiti na daljnju dijagnostičku obradu.

Nalaz se iskazuje kao brojčana vrijednost, s referentnim intervalom do 160 pg/mL. Na nalazu ne piše koji karcinom je u pitanju, već se dijagnoza postavlja na temelju kliničke slike (simptoma), VEGF-a i drugih dijagnostičkih metoda

Cijena VEGF testa iznosi 750.00 kn

Zagreb

01 2099 880

Rijeka

Split

Dugopolje

Šibenik

Kontaktirajte nas putem emaila.