Vaskularna ambulanta

Ambulantu za bolesti krvnih žila Poliklinike „Analiza“,  vodi prof. dr.sc.prim.dr. Vedran Radonić, specijalist opće kirurgije i subspecijalist vaskularne kirurgije

Ambulanta za vaskularnu kirurgiju specijalizirana je za dijagnosticiranje, liječenje i prevenciju bolesti koje utječu na arterije i vene. Osnovni cilj ambulante je kvalitetna dijagnostika te modifikacija čimbenika rizika za razvoj bolesti i minimiziranje potreba za invazivnom intervencijom. Posebna pažnja usmjerena je i na edukaciju kako pacijenata tako i članova njihovih obitelji o prevenciji i liječenju bolesti vaskularnog sustava kako bi smanjili njihov negativni utjecaj na kvalitetu života.

Dijagnostika i liječenje bolesnih arterija i vena

Bolesti vena:

Varikozne vene su proširene površne vene u nogama. Obično nema jasnog uzroka bolesti, a česta je genetska predispozicija. Varikozne vene u pravilu su bez simptoma, ali mogu uzrokovati osjećaj punoće, pritiska, boli ili hiperestezije u nogama, dok u završnoj fazi  rezultiraju nastankom rana na potkoljenicama (ulcus cruris). Dijagnoza se postavlja na osnovi fizikalnog pregleda, koji se nadopunjuje Dopplerom venskog sustava što obično pruža dovoljno informacija za izbor terapijskog postupka.
Mnoge su mogućnosti liječenja proširenih vena a to su medkamentozno konzervativni tretman ili kirurški koji uključuje operacijski zahvat ili neki od endovaskularnih postupaka npr. liječenje endolaserom EVLT.

• Operacija vena klasičnom metodom
  • „Striping“ i miniflebektomije (bez ožiljka)
  • Sklerozacije vena i kapilara
  • Sklerozacije vena pjenom uz kontrolu ultrazvuka (UGFS)
  • Skleroterapija i Mikroskleroterapija je metoda liječenja kojom se tekući sklerozans vrlo tankim iglama ubrizgava u teleangiektazije (spider vene, kapilare).
  • Liječenje kroničnih rana
  • Perkutano podvezivanje perforatornih vena

Cilj liječenja u vaskularnoj ambulanti poliklinike Analiza je minimalno invazivni pristup, kako bi se pacijent vrlo brzo mogao vratiti obavezama. Zakazivanjem termina konzultacija uz pregled, vaskularni kirurg će savjetovati i najbolji terapijski pristup.

Bolesti arterija

U drugu veliku skupinu bolesti koje su u domeni vaskularnog kirurga, pripadaju bolesti perifernih arterija koje bolesniku onemogućavaju kretanje, a u uznapredovaloj fazi bolesti mogu prijetiti gubitkom ekstremiteta. Česte se takve promjene dijagnosticiraju kod pacijenata sa šećernom bolesti. Pregled vaskularnog kirurga, kojim se određuje klinički stupanj bolesti, nadopunjuje se Dopplerom arterijskog sustava te se postavlja indikacija za medikamentozno ili intervencijsko radiološko liječenje ( PTA + stent) ili na koncu kirurško liječenje različitim tipovima operacija.

Liječenje problema dijabetičnog stopala

Jedna od ozbiljnijih komplikacija dijabetesa je gangrena stopala i nogu. Oko 15% svih pacijenata s dijabetesom ima probleme s stopalima i nogama. Važno je napomenuti da je većina tih bolesnika u  dobnoj skupini od 35 do 45 godina.

Dijabetični ulkus je rana koja se javlja na stopalima, peti ili prstima osoba s dijabetesom. Često je karakterizirana smanjenjem ili gubitkom osjeta u stopalima ili samom ulkusu. Koža potkoljenice ili stopala može izgledati normalno, suho / raspucano ili crveno u izgledu. Koža može biti topla ili hladna ovisno o stanju cirkulacije donjih ekstremiteta. Nokti nogu mogu biti normalni ili deformirani zbog gljivičnih infekcija koje utječu na ležišta noktiju nožnih prstiju. Pregledom arterija nogu (doppler) dobiva se uvid u stanje (makro)cirkulacije, što daje odgovor o opskrbi krvlju o čemu uvelike ovisi dalji tijek bolesti. Naime, u slučaju dobre opskrbe krvlju rane će s većom vjerojatnošću dobro zacijeliti, no ukoliko postoji oštećenje cirkulacije, potrebne su dodatne pretrage vaskularnog kirurga.

AV pristup za dijalizu: Mogućnosti za dijalizu

Dva su načina zamjene funkcije bubrega: peritonealna dijaliza i hemodijaliza. U suradnji interniste-nefrologa koji odlučuje o načinu provođenja dijalize i vaskularnog kirurga koji obavlja kiruršku pripremu za dijalizu, postupak dijalize biva olakšan za pacijenta. S ponosom ističemo da se u vaskularnoj ambulanti poliklinike Analiza pružaju svi kirurški zahvati koji omogućavaju uspješan postupak dijalize.

Što je AV pristup?

Ako je postupak hemodijalize, metoda odabira kod pacijenta, u vaskularnoj ambulanti omogućit će se kvalitetna priprema za hemodijalizu.

Hemodijaliza  je metoda odstranjivanja otpadnih tvari iz krvi, kao što su kalij i urea ali i višak vode u slučaju zatajenja bubrega. Zahtijeva dobivanje dovoljne količine krvi koja se pročišćava u dijalizatoru. Postoje tri mogućnosti pristupa toj velikoj količini krvi: intravenski kateter, arteriovenska fistula (AV fistula) ili arteriovenska graft (AV graft).

Intravenski kateteri za hemodijalizu mogu biti privremeni i trajni. Mogu se postaviti u venu femoralis (u preponi), venu supklaviju (ispod ključne kosti), ili u unutarnju jugularnu venu (bočno na vratu). Privremeni kateter služi kao privremeni pristup za dijalizu (do korištenja arteriovenske fistule, ili do postavljanja trajnog dijaliznog katetera). Privremeni dijalizni kateter ne bi se trebao koristiti u razdoblju dužem od nekoliko tjedana (optimalno do dva tjedna) i već bi se u tom razdoblju trebao zamijeniti trajnim dijaliznim pristupom.

Arteriovenska fistula (AV fistula) predstavljaju najbolju opciju kao arterio-venski pristup. AV fistula nastaje spajanjem arterije i vene, najčešće blizu ručnog zgloba ili lakta. Arterije su prirodno duboke, dok se vene nalaze u blizini površine pa povezivanjem arterije i vene, snažan arterijski protok prolazi kroz venski dio blizu površine kože. Na ovaj način omogućava se jednostavan pristup velikim količinama krvi u blizini površine kože, što olakšava umetanje IVs u fistulu radi dijalize. Dokazano je da AV fistula traje najduže a nije praćena infekcijama i drugim komplikacijama.  Međutim, svaki pacijent nema odgovarajuće vene, a AV fistula treba vrijeme za „sazrijevanje“ i da postane funkcionalna. Također ponekad je potrebno više manjih kirurških zahvata kako bi AV fistula bila apsolutno funkcionalna. Upravo zbog ovih karakteristika, prije izrade AV fistule u vaskularnoj ambulanti, pacijent će biti detaljno pregledan i izvršit će se svi potrebni postupci kako bi osigurali funkcionalnu AV fistulu i omogućili postupak dijalize.

Arteriovenski graft (AV graft) nastaje povezivanjem arterije s velikom dubokom venom u ruci ili nozi. Zadržavamo transplantate za pacijente čije površinske vene nisu prikladne za stvaranje fistula. U usporedbi s kateterom, AV graftovi imaju manji rizik od komplikacija i mogu trajati dulje. Obično je potrebno 2-3 tjedna da graft postaje spreman za dijalizu. Poput fistula, također može biti potrebno nekoliko postupaka za stvaranje i održavanje transplantata u funkcionalnom stanju.

Klinički pregledi

Ultrazvučna dijagnostika bolesti krvnih žila (obojeni Doppler)

Sve operacije se vrše u regionalnoj ili lokalnoj anesteziji. Svakom pacijentu osiguran je individualni pristup te preporuka o najboljem načinu liječenja, bez obveze operacije u našoj ustanovi.

Izjava o privatnosti Prihvaćam Ne prihvaćam
Otvori Chat
Close chat
Pozdrav! Hvala vam na posjeti. Kliknite na Start kako bi pokrenuli chat.

Start