RIJEŠITE SE SUMNJE U JEDNOM DANU

Umorni ste, depresivni, debljate se bez prekomjernog unosa hrane ili ste možda nervozni, lupa vam srce, prekomjerno se znojite….

U Poliklinici Analiza nudimo Laboratorijski panel Zdravlje štitnjače (Testiranje: TSH, T3, T4)
Više informacija pozivom na naš call centar 021 688-888

Često liječnici, ali i pacijenti pripisuju te tegobe stresu, nespavanju, pušenju, loše reguliranoj prehrani, onda se tješimo da će sve proći međutim simptomi često ne prolaze nego se pogoršavaju i onda se u konačnici dosjetimo da bi se možda u pozadini tegoba mogao kriti poremećaj rada štitne žlijezde.
Ovakve greške nisu čudne jer su se do prije 70-80 godina, žene sa depresijom ili maničnim poremećajima liječile kao psihijatrijski bolesnici, a na štitnu žlijezdu nitko nije ni pomišljao. Zadnjih desetljeća prepoznavanje simptoma, ali i dijagnostika poremećaja se znatno poboljšala.

Žlijezda s unutarnjim lučenjem

Štitna žlijezda spada u skupinu žlijezda sa unutarnjim lučenjem što znači da svoje hormone luči izravno u krvotok, a regulirana je na razini hipotalamus – hipofiza – štitnjača na sljedeći način: hipotalamus luči TRH koji potiče stvaranje i oslobađanje TSH koji potom potiče stvaranje hormona štitnjače – jodtironina koji negativnom povratnom spregom koče lučenje TSH.

Od ukupne količine hormona štitnjače 90 % čini tiroksin ili T4, a 10 % trijodtironin ili T3, dok manje od 1% čini reverzni trijodtironin ili r T3. T4 se u potpunosti stvara u štitnjači , dok T3 i r T3 manjim dijelom nastaju u štitnjači, a većim dijelom pretvorbom iz T4 na periferiji. Čak 40% stvorenog T4 pretvara se u T3.

Obolijevaju žene, ali i muškarci

Bolesti štitne žlijezde nisu više samo “privilegija” žena, već i muškarci sve češće obolijevaju, a simptomi utječu na različite organske sustave.

Poremećaj štitne žlijezde dijeli se u dvije velike skupine:

hipotireoza (nedovoljno lučenje hormona štitnjače)
hipertireoza (prekomjerno lučenje hormona štitnjače)

SIMPTOMI HIPERTIREOZE

Kao glavni razlozi nastanka hipotireoze smatra se nedostatak:

Navedene laboratorijske testove možete napraviti u laboratoriju poliklinike Analiza – Zadar, kao i sve ostale hormone i tumor markere.

Rezultati analiza dobivaju se isti dan.