AMP RAPIDTEST -SEROLOŠKO TESTIRANJE NA COVID – 19 INFEKCIJU

Testiranje je moguće obaviti u našim poslovnicama u Zagrebu, Splitu, Zadru i Šibeniku. Rezultati testiranja gotovi su isti ili sljedeći dan.
Više informacija pozivom na 021 688 888

U trenucima pojave pandemije uzrokovane SARS—CoV-2 virusom „zlatni cilj” bio je otkriti što veći broj zaraženih osoba, povezati njihove kontakte i na taj način zaustaviti širenje virusa. U tim slučajevima koristili su se dijagnostički testovi RT-PCR (real-time polymerase chain reaction) koji su u brisu grla i nosa, direktno dokazivali prisustvo virusnog nukleinskog materijala, budući da je virus u početku bolesti prisutan u dišnom sustavu.

I dok su se dijagnostički testovi provodili samo kod osoba koje su pokazivale simptome COVID – 19 infekcije, napredovanjem pandemije, pojavila su se dodatna pitanja: razvija li se imunitet nakon infekcije SARS—CoV-2 virusom i da li je razvijeni imunitet trajan, koliko je virus doista proširen u populaciji i koliko je osoba preboljelo infekciju SARS—CoV-2 virusom a da toga nisu ni bili svjesni jer ili nisu uopće imali simptome ili su možda imali vrlo blage, gotovo zanemarive simptome.

Da bismo odgovorili na ova pitanja, uvedeni su serološki testovi. Serološki testovi nisu namijenjeni otkrivanju virusnih čestica, već serološkim testovima detektiramo prisustvo IgM i IgG antitijela u krvi.
Postavke seroloških testova utemeljene su na znanstvenim činjenicama porasta IgM antitijela krajem prvog tjedna od početka bolesti, znači tijekom akutne faze, a nakon tog perioda nestaju, dok se IgG antitijela pojavljuju ubrzo nakon IgM antitijela, dosežu visoku razinu tijekom akutne faze bolesti, a nakon preboljenja bolesti njihova razina opada na niže vrijednosti te takva ostaju prisutna dulje vrijeme.
Temeljeno na navedenim činjenicama, poliklinika Analiza je u svoj laboratorij uvela AMP Rapid Test – brzi imunokromatografski test za kvalitativno određivanje IgG i IgM antitijela na SARS-CoV-2 virus u uzorku seruma i plazme.

Mogućnost individualnog dolaska pojedinca na testiranja na corona virus nije moguć u niti jednoj od poslovnih jedinica poliklinike Analiza.

Test karakterizira osjetljivost od 95% i specifičnost od 97%, čime je test podignut na visoku razinu kvalitete izbjegavajući lažno pozitivne odnosno lažno negativne rezultate. AMP Rapid Test proizveden je u Austriji te ima sve potrebne certifikate za upotrebu u zemljama Europske zajednice, jer je svojom kvalitetom morao ispuniti i uvjet specifičnog identificiranja isključivo antitijela protiv SARS-CoV-2 bez „križnih reakcija“ ili pojavljivanja pozitivnih rezultataako su u krvi prisutna antitijelana druge respiratorne viruse.
Negativan rezultat testa ukazuje da osoba nije preboljela COVID-19 infekciju, odnosno da se imunološki sustav nije susreo sa SARS-CoV-2 virusom, dok pozitivan test može ukazivati nalazi li se osoba u ranoj fazi infekcije, aktivnoj fazi ili je preboljela infekciju i oporavlja se. Kakav god rezultat bio, on mora biti interpretiran od strane liječnika uz ostale dijagnostičke postupke i epidemiološke podatke.

❆ Ukoliko imate povišenu temperaturu i/ili simptome respiratornog infekta obratite se Vašem liječniku opće i obiteljske medicine koji će utvrditi uzrok pojave simptoma!