Alzheimerova demencija je progresivna bolest mozga koje dovodi do propadanja živčanih stanica uslijed čega dolazi do pojave niza simptoma (promjene raspoloženja, učestalo gubljenje stvari, poremećaj pamćenja, poteškoće u izvršavanju svakodnevnih aktivnosti, gubitak koncentracije i interesa za socijalne aktivnosti, poteškoće govora, čitanja i pisanja, gubitak prostorne i vremenske orijentacije…).

Simptomi Alzheimerove demencije razvijaju se postepeno tijekom nekoliko godina i razlikuju se od osobe do osobe. Premda se bolest ne razvija na isti način kod svih osoba, u prosjeku traje desetak godina.

Razlog nastanka bolesti još uvijek nije do kraja razjašnjen i zbog toga je liječenje vrlo ograničeno i simptomatsko, međutim Svjetska zdravstvena organizacija zbog sve većeg trenda starenja stanovništva definira Alzheimerovu demenciju kao epidemijsku bolest jer će do 2020. godine od nje oboljeti preko 40 milijuna ljudi.

Dijagnoza Alzheimerove demencije postavlja se na temelju kliničke slike, anamnestičkih podataka dobivenih od članova obitelji, neuropsiholoških testova (MMSE – mini mental state examination), slikovnih pretraga mozga te metaboličkih i endokrinoloških testiranja.

Nedostatak velikog broja testova je relativno kasno otkrivanje promjena u kognitivnim funkcijama.
Upravo da bi se nadvladale sve poteškoće dijagnosticiranja bolesti na raspolaganju su nam genetički testovi. U skladu sa svjetskim trendovima poliklinika Analiza ponudila je Alzheimer Sensor – genetički test otkrivanja predispozicije razvoja Alzheimerove demencije.

Test je namijenjen osobama sa pozitivnom obiteljskom anamnezom na Alzheimerovu bolest, osobama kod kojih su već zabilježene promjene kao i osobama koje preventivno žele dobiti informacije o svom riziku.
Testiranje se obavlja uzimanjem brisa sluznice usta a rezultati su gotovi za tri do četiri tjedna. Dobiveni nalaz pruža detaljne informacije o riziku razvoja bolesti te nudi personalizirani program prevencije koji može godinama odgoditi pojavu bolesti kroz savjete o specifičnim promjenama životnog stila, savjete o minimaliziranju faktora rizika (povišena razina kolesterola, homocisteina, glukoze u krvi, povišen krvni tlak, pušenje….) kao i prilagođeni program prehrane i preporuku korištenja antioksidativnih tvari.
Dodatna prednost testa je i farmakogenetički test s popisom lijekova za liječenje Alzheimerove bolesti (ako su potrebni). Kroz ovaj dio nalaza osoba dobiva preporuke o brzini metaboliziranja i doziranju lijekova namijenjenih liječenju, prema svom genetskom profilu.

Važno je istaknuti kako Alzheimerova demencija nije prirodna posljedica starenja i zbog toga pravodobnim otkrivanjem rizika razvoja bolesti i započinjanjem preventivnih mjera osobe kod kojih je i zabilježen povećani rizik duže zadržavaju neovisnost o drugima pri čemu i sebi i svojoj obitelji osiguravaju zdrav i kvalitetan obiteljski život.

Alzheimer Sensor je opširan i vrlo učinkovit paket pomoću kojeg se može i za nekoliko godina odgoditi pojava ove bolesti, naravno, ako testiranje pokaže da je rizik za testiranu osobu velik. Naši genetičari i stručnjaci će svakom pacijentu poliklinike Analiza, bez obzira na rezultate testiranja, uručiti povjerljiv izvještaj o stanju i procjeni rizika u kojem se na 39 stranica nalaze detaljni podaci o bolesti, rezultatima testiranja i programu prevencije i to na pacijentu razumljiv način. E-mail adresa i broj telefona na koji svaki klijent može saznati dodatne informacije i to od stručne osobe su pokazatelj našeg odnosa prema pacijentima i odražavaju našu spremnost na pomoć i činjenicu da su nam zdravlje i boljitak svakog klijenta na prvom mjestu.

Prije testiranja Poliklinika Analiza pacijentima je omogućila besplatno savjetovanje s liječnikom pozivom na broj Call Centra 021 688-888.